Obchodné podmienky - Ovocná škôlka STAPE VAJDA s.r.o.

Košík:
Prejsť na obsah

Obchodné podmienky


Tovar z našej www stránky si môžete objednať prostredníctvom:

1.)  internetového obchodu (odporúčaný spôsob)
2.)  mailom (stape.vajda@gmail.com) alebo listom na adresu: STAPE VAJDA s.r.o., 094 35 Čaklov 380, okr. Vranov nad Topľou
3.)  telefonicky: 0905 451 700

Objednané stromčeky (a kry) z nášho e-shopu posielame v čase výsadby, t. j. v jari: marec - apríl a v jeseni: október - november.
Ovocné stromčeky posielame do celého Slovenska a Česka.

Pri objednávaní tovaru prostredníctvom mailu alebo listom - v objednávke vždy uveďte:
  • meno objednávateľa - alebo názov firmy (+ IČO / DIČ)
  • poštovú adresu (vrátane PSČ)
  • telefonický kontakt (mobil alebo pevnú linku)
  • objednávané druhy ovocných stromčekov + odrody (+ podpník) + kusy

Využite ten spôsob objednávania, ktorý zvládnete a ktorý Vám najviac vyhovuje. No pre tých, ktorým to nerobí žiadny problém - odporúčame objednať si tovar prostredníctvom e-shopu. E-shop Vás odbremení od zdĺhavého vypisovania potrebných detailov, uľahčí Vám prácu s objednávaním a naviac, kópia objednávky Vám bude ihneď odoslaná aj na Váš e-mail.


Milí zákazníci!

Samotné prevzatie ovocných výpestkov je možné:

-  osobne na predajnom mieste v Čaklove; tovar si môžu zákazníci vopred rezervovať cez e-shop (za poplatok 5 €) a po vyzvaní si prídu tovar osobne prevziať na predajňu do Čaklova.

-  prevzatím od doručovateľskej firmy, pričom ovocné stromčeky zasielame Slovenskou poštou - EXPRES KURIEROM - s možnosťou doručenia do 24 hodín alebo do dvoch dní - po celej SR, a to s možnosťou voľby:
a) na adresu bydliska - zákazník nemusí ísť na poštu, kuriér dovezie zásielku domov (na uvedenú adresu);
b) na poštu adresáta, pričom si zákazník vyzdvihne zásielku na pošte. SMS zákazníkovi o čase doručenia posiela doručovateľ (Slovenská pošta);

-  
prevzatím od prepravnej spoločnosti TOPTRANS EU - s doručením až domov do 24 hodín. Prepravné pri viacbalíkovej zásielke je pri tejto spoločnosti pre zákazníka výhodnejší a lacnejší spôsob prepravy. Presnú sumu za prepravu si stanovuje táto spoločnosť (podľa skutočnej vzdialenosti a váhy zásielok) až pri preberaní zásielky. My uvádzame v objednávke priemernú sumu (tá bude upresnená až vo faktúre). Pre stanovenie ceny za prepravu potrebuje TOPTRANS EU poznať presnú adresu a tiež OKRES !!!


Čo účtujeme vo faktúre:

Okrem ceny za tovar účtujeme aj poštovné. Balné je zahrnuté už v cene za tovar. V prípade objednania väčšieho množstva prostokorenných sadeníc v jednej objednávke, ktoré sa nezmestí do jedného balíka, poštovné budeme účtovať za každý balík.
Na vysvetlenie: Do jedného balíka sa zmestí v priemere 12 -15 ks stromčekov (závisí to od druhu, od veľkosti stromčekov, od podpníka...). Napr., ak objednávka má 60 stromčekov, budú odoslané napr. 4 balíky - v každom po 15 stromčekov.

Postup pri balení: Ovocné stromčeky sa tesne pred zabalením vyberajú z vlhkého substrátu a upravia sa tak, aby sa minimalizoval ich objem. Spodná časť stromčekov (koreňová časť) sa najprv zabalí do fólie a následne do vreca. Podobne aj vrchná časť stromčekov je zabalená fóliou, takže je vylúčené, aby dochádzalo k vyschnutiu stromčekov počas prepravy alebo k ich poškodeniu (doručenie trvá iba 24 hodín).

SPÔSOB PLATBY (úhrady):

a) platba v hotovosti - pri osobnom odbere v ovocnej škôlke; zákazník uhradí sumu iba za tovar;
   Ak si zákazník tovar vopred rezervoval, my ho vopred pripravíme k osobnému odberu za poplatok 5,00 €. K prevzatiu tovaru vyzveme zákazníka SMS-kou alebo telefonicky.

b) platba v hotovosti - po doručení Slov. poštou (EXPRES KURIÉROM NA ADRESU) - až na miesto adresáta (domov) hneď na druhý deň po odovzdaní zásielky kuriérovi. Zákazník uhradí iba jednu sumu, v ktorej je zaúčtované:  cena za tovar + prepravné. Suma za doručenie pri tomto spôsobe realizácie zásielky je nasledovná:
pri zásielke do 5 kg je poštovné 13,40 €, pri zásielke od 5 do 10 kg je poštovné 15,00 € a pri zásielke od 10 do 15 kg je poštovné 16,20 €.

c) platba v hotovosti - po doručení Slov. poštou (KURIÉROM NA ADRESU) -na miesto adresáta (domov) do dvoch dní po odovzdaní zásielky kuriérovi. Zákazník uhradí iba jednu sumu, v ktorej je zaúčtované:  cena za tovar + prepravné. Suma za doručenie pri tomto spôsobe realizácie zásielky je následovná:
pri zásielke do 5 kg je poštovné 10,80 €, pri zásielke od 5 do 10 kg je poštovné 12,60 € a pri zásielke od 10 do 15 kg je poštovné 14,20 €.

d) platba v hotovosti - po doručení Slov. poštou (KURIÉROM NA POŠTU) - presnejšie - na príslušnú poštu adresáta do dvoch dní po odovzdaní zásielky kuriérovi. Zákazník uhradí iba jednu sumu, v ktorej je zaúčtované:  cena za tovar + poštovné (prepravné). Suma za doručenie pri tomto spôsobe realizácie zásielky je nasledovná:
pri zásielke do 5 kg je poštovné 9,60 €, pri zásielke od 5 do 10 kg je poštovné 10,80 € a pri zásielke od 10 do 15 kg je poštovné 12,60 €.

e) platba v hotovosti - po doručení firmou TOPTRANS EU - (EXPRES KURIÉROM NA ADRESU) - na miesto adresáta (domov) hneď na druhý deň po odovzdaní zásielky kuriérovi. Zákazník uhradí iba jednu sumu, v ktorej je zaúčtované:  cena za tovar + prepravné.

Prehľad prepravného podľa platných taríf prepravnej spoločnosti TOPTRANS EU, a. s. uvádzame orientačne ako príklad a sú následovné
(suma prepravného závisí od hmotnosti balíka a vzdialenosti adresáta):

1. v rámci východného Slovenska -  hmotnosť balíka do 5 kg (cca do 6 - 8 stromčekov): 8,60 €/balík,
hmotnosť balíka do 15 kg (cca do 18 - 20 stromčekov): 10,80 €/balík;
2. v rámci stredného  Slovenska - hmotnosť balíka do 5 kg (cca do 6 - 8 stromčekov): 10,80 /balík,
hmotnosť balíka do 15 kg (cca do 18 -20 stromčekov): 13,20 /balík;
3. v rámci západného  Slovenska - hmotnosť balíka do 5 kg (cca do 6 - 8 stromčekov): 11,40 €/balík,
hmotnosť balíka do 15 kg (cca do 18 -20 stromčekov): 16,20 €/balík.

Vyššie uvedené ceny sú orientačné, zákazníkom v rámci dobierky účtujeme skutočné ceny fakturované spoločnosťou TOPTRANS EU a.s. bez navyšovania. Pri tomto spôsobe doručovania ovocné stromčeky kuriér doručí do 24 hodín.

f) platba vopred - PREVODOM NA ÚČET - (len ak je táto možnosť povolená v e-shope) - po obdržaní objednávky zákazník má uvedené priamo v objednávke číslo nášho účtu v banke, na ktoré uhradí príslušnú sumu, ktorá je na objednávke. Upozorňujeme, že pri platbe je potrebné uviesť do poznámky (resp. do správy adresátovi) aj číslo objednávky, aby sme vedeli správne priradiť platbu...  Výhodou platby vopred je, že nepotrebujete finančné prostriedky v hotovosti pri preberaní tovaru.


Upozorňujeme zákazníkov z Česka, že doprava zásielky do ČESKA nás stojí 18 EUR !!! (Teda nie 9,60 € alebo 10,80 € - tá je iba pre slovenských zákazníkov)!
Zákazníkom z Čiech odporúčame, aby si zvolili tento spôsob prepravy už pri vypisovaní objednávky, kedy už aj výsledná suma v objednávke bude zodpovedať skutočným nákladom na prepravu a bude zhodná aj s faktúrou.
Aj vtedy, keď zákazník z Česka chce platbu urobiť cez IB - musí byť táto suma za dopravu (18 €) započítaná k sume v objednávke za tovar!


UPOZORNENIE  k  TERMÍNU  DODANIA  TOVARU  (ovocných stromčekov):
_________________________________________________________________________________________

Zásielky (resp. balíky) sa v jeseni začínajú posielať zákazníkom až po vyoraní stromčekov zo škôlky (čo spravidla býva niekedy v polovici októbra), a to postupne podľa došlých objednávok. Čiže, ak si niekto objedná ovocné stromčeky prostredníctvom e-shopu napr. už v septembri, neznamená, že mu bude odoslaná zásielka hneď na druhý deň. Takže, aj ten, kto si objednal stromčeky napr. už začiatkom septembra, zásielka mu bude odoslaná až po vyoraní stromčekov zo škôlky a až po ich naskladnení ovocných stromčekov na predajné miesto.
Všetky objednávky sa teda vybavujú a odosielajú postupne, t. j. až po vybratí ovocných stromčekov a krov zo škôlky a až po ich naskladnení na sklad a do predajne (preto sa v jeseni zásielky odosielajú spravidla až v polovici októbra). Takže od objednania až po odoslanie stromčekov môže ubehnúť aj niekoľko týždňov. Je potrebné si uvedomiť, že ide o živý rastlinný materiál, ktorý má svoje fenologické zákonitosti - a svoj čas pre vyzretie dreva - čo my nedokážeme  ovplyvniť!!!  Ak sa majú stromčeky ujať v pôde, musí byť ich drevo dobre  vyzreté - a to býva až po opade listov!!!
___________________________________________________________________________________________________________________________________

Zásielky
(balíky) sa aj v jari začínajú posielať zákazníkom v čase výsadby ovocných stromčekov (t. j. počas mesiacov: marec - apríl), až po vybratí stromčekov zo škôlky a až po ich naskladnení na sklad a do predajne.
___________________________________________________________________________________________________________________________________


RÝCHLOSŤ DORUČENIA tovaru od času prevzatia zásielky kuriérom od nás po jej doručenie zákazníkovi, čo v praxi býva pri kratších vzdialenostiach do 24 hodín; ale pri väčších vzdialenostiach do 48 hodín. Takto to prisľubuje aj prepravca Slovenskej pošty a (podľa ich tvrdenia) platí to v rámci celej SR.
Pri posielaní balíka prepravnou spoločnosťou TOPTRANS EU s doručením do 24 hodín až domov - je to najvhodnejší a najspoľahlivejší spôsob prepravy pre zákazníka, pretože prepravca (na základe doterajších skúseností) spravidla dodržuje sľúbený termín doručenia. Preto určite odporúčame použiť tento spôsob prepravy hlavne pre vzdialenejších zákazníkov od Čaklova (t. j. zákazníkom zo západného Slovenska).

Tovar, t. j. objednané stromčeky (a kry) z nášho e-shopu posielame aj do Česka.



INTERNETOVÝ OBCHOD - OBCHODNÉ PODMIENKY


1. Tieto obchodné podmienky platia pre internetový obchod: www.zahradnictvocaklov.sk. Prevádzkovateľom internetového obchodu je spoločnosť STAPE VAJDA s.r.o., Čaklov 380. 094 35 okr. Vranov nad Topľou.  Identifikačné údaje spoločnosti sú:  IČO: 46 497 889,  DIČ:  SK 2023417979, Banka: SLSP Vranov nad Topľou. Obchodná spoločnosť je registrovaná a zapísaná na Okresnom súde v Prešove, vložka číslo: 25441/P  od  24.01.2012.

2. Zákazníkom a kupujúcim v internetovom obchode je každá fyzická alebo  právnická osoba s bydliskom alebo sídlom na území Slovenskej republiky,  ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru z ponuky na  internetovej stránke (www.zahradnictvocaklov.sk).
Predmetom obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim v našom e-shope sú sadenice ovocných stromčekov a krov, určené pre výsadbu a ich následné viacročné pestovanie s cieľom opakovane získavať úrodu ovocia. Tieto škôlkárske výpestky - sadenice podliehajú kontrole štátu (ktorá je vykonávaná ÚKSÚP-om a jej fytoinšpekciou), pričom musia spĺňať príslušné technické normy. V našom e-shope teda ponúkame len zdravé a certifikované škôlkárske výpestky, ktoré spĺňajú tieto normy. Každý stromček je označený menovkou, na ktorej sú všetky stanovené údaje, vrátane názvu odrody a ceny.
Vzhľadom na množstvo informácií a vedomostí potrebných k pestovaniu a ošetrovaniu ovocných rastlín odporúčame zákazníkom naštudovať a ďalej priebežne sledovať naše www stránky, kde sú zverejňované (a pravidelne aktualizované) všetky informácie potrebné pre tento účel.  

3. Objednávka odoslaná z uvedeného internetového obchodu je záväzná a odoslaním objednávky zákazník zároveň potvrdzuje, že súhlasí s uvedenými obchodnými podmienkami. Vygenerovaná objednávka z nášho internetového obchodu (ak už má pridelené svoje číslo, je automaticky u nás zaevidovaná) a je doručená do našej i do zákazníkovej e-mailovej schránky.

4. Dodacia lehota platí iba počas sezónneho predaja ovocných stromčekov a platí až do  vypredania zásob. Začiatok i koniec predajnej sezóny je s predstihom vyznačený na webovej stránke (www.zahradnictvocaklov.sk). V posledný pracovný deň pred víkendom zásielky už neodosielame, aby sa doba prepravy zbytočne nepredlžovala..
Upozorňujeme zákazníkov, najmä pri predobjednávkach, že zásielky (balíky) sa neposielajú zákazníkovi hneď po objednaní tovaru, ale až po vyoraní stromčekov zo škôlky a ich naskladnení na miesto predaja (do základky)! To spravidla býva - v jeseni: október - november; - v jari: marec - apríl.

5. Tovar (ovocné stromčeky) si zákazník prevezme osobne po ich doručení kuriérom na mieste adresáta alebo na pošte, pričom zákazník vopred obdrží od prepravcu SMS (alebo telefonický hovor).
Ak si zákazník tovar vopred rezervoval (ak je táto služba povolená v e-shope), my ho vopred pripravíme k osobnému odberu za poplatok 5,00 € a k prevzatiu tovaru vyzveme zákazníka SMS-kou alebo telefonicky.

6. Ovocné stromčeky sa tesne pred zabalením vyberajú z vlhkého substrátu a upravia sa tak, aby sa minimalizoval ich objem. Spodná časť stromčekov (koreňová časť) sa najprv zabalí do fólie a následne do vreca. Podobne aj vrchná časť stromčekov je zabalená fóliou, takže je vylúčené, aby dochádzalo k vyschnutiu stromčekov počas prepravy alebo k ich poškodeniu.

7. Zákazník vykonáva iba jedenkrát platbu v hotovosti, a to pri preberaní tovaru - buďto kuriérovi alebo platbu v hotovosti na pošte. V tejto platbe je okrem ceny za tovar už aj suma za doručenie i balné.
Upozorňujeme však zákazníkov z Česka, že doprava (poštovné + balné) za každú zásielku do ČESKA stojí 18 EUR !!! (Teda nie 9,60 €, ani 10,80 €, ani 15,00 € !!!) To zn., že každý zákazník z Česka si musí konečnú sumu za prepravné (v ktorom je už aj balné) upraviť na sumu 18 EUR.  

8. Reklamácie sa riešia individuálne a po vzájomnej dohode.



REKLAMÁCIA STROMČEKOV


Kupujúci má právo na reklamáciu, keď tovar nespĺňa deklarované parametre. Reklamácia musí mať vždy písomnú formu a možno ju podať osobne, poslať listom alebo emailom.

Na objasnenie:  
Kupujúci (záhradkár,  resp. zákazník) pri osobnom odbere ovocných výpestkov si sám prezerá  jednotlivé výpestky a v prípade, že sa mu nezdá požadovaná kvalita, má  právo hneď na mieste reklamovať stromček - resp. ho vymeniť. V ostatnom čase (t. j. až po niekoľkých dňoch) už za ich ďaľší rast a ošetrovanie preberá zodpovednosť sám kúpujúci (resp. záhradkár).
Pred odoslaním  každej zásielky vykonávajú priamu kontrolu stromčekov skúsení pracovníci  dodávateľa, ktorí vyberajú stromčeky zo škôlky alebo zo základky a  ktorí ich aj balia do balíkov pre expedíciu. V každom prípade - sú to  skúsení pracovníci, ktorým by nemala ujsť pozornosť natoľko, aby  prehliadli zaschnutý alebo takmet zaschnutý stromček. Expedujú sa iba  také stromčeky, ktoré majú plný predpoklad na ujatie. Samozrejme, že to  platí len pri ich správnom ošetrení pred výsadbou a po výsadbe (viď  nižšie).
Kupujúci pri prevzatí stromčekov  je povinný skontrolovať ich stav, či nie sú stromčeky zaschnuté alebo  inak poškodené. Ak zákazník obdržal stromček, ktorý má znateľné znaky  zaschlosti - je dobré hneď v tej chvíli odfotografovať poškodené  stromčeky - odfotografovať ich aj v porovnaní s ostatnými - zdravými  (nepoškodenými) stromčekmi - aby už z fotografie bolo jednoznačne vidno,  že stromček je skutočne poškodený. Takto urobené digitálne fotografie v  čo najkvalitnejšom zobrazení je treba zaslať mailom na adresu dodávateľskej škôlky a zároveň kontaktovať dodávateľa (telefonicky alebo mailom) a čo najskôr prekonzultovať túto skutočnosť s vedúcim škôlky.  Ak fotografie dostatočne nepreukazujú poškodenie, reklamovaný ovocný stromček alebo ker je treba zaslať alebo osobne doručiť na adresu – STAPE VAJDA s.r.o., Čaklov 380. 094 35 okr. Vranov nad Topľou. K tovaru je treba priložiť všetky listiny, ktoré kupujúci s tovarom obdržal (napr. dodací list, faktúru, bloček a pod.).


Po posúdení poškodeného stromčeka dodávateľom (vedúcim škôlky) a uznaní reklamácie - pripadajú v úvahu dve možnosti:

1. možnosť:  dodávateľ ihneď pošle kupujúcemu náhradný stromček (ak fotografie preukazateľne dokumentujú dôvod na reklamáciu) alebo ho fyzicky odovzdá kupujúcemu zákazníkovi na predajnom mieste v ovocnej škôlke v Čaklove;
2. možnosť:  kupujúci (záhradkár) sa pokúsi stromček podľa pokynov dodávateľa  správne ošetriť, potom ho vysadí a bude sa oň dohodnutý čas starať;  potom - v prípade, že stromček sa neprijme alebo vyschne, kupujúci  (záhradkár) sa znova skontaktuje s dodávateľom a po uznaní reklamácie  dostane plnú náhradu; je však potrebné, aby kupujúci (záhradkár) aj  počas tejto doby o tom priebežne robil fotozábery a potom aby tieto  fotozábery poslal dodávateľovi (fotozábery - ako vyzerali stromčeky hneď  po výsadbe, ako vyzerali stromčeky neskôr, prípadne aj ďalšie  fotozábery - napr. v porovnaní s ostatnými stromčekmi a pod.);


Dodávateľ (predávajúca firma) nepreberá zodpovednosť  za škody vyplývajúce z neodborného používania alebo nesprávneho  ošetrenia produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími vplyvmi  (prírodnou alebo živelnou pohromou) alebo chybnou manipuláciou či iným  mechanickým poškodením.


Kupujúci (záhradkár) by si mal uvedomiť,  že aj dodávateľovi ide o dobré meno, a že má takisto záujem na tom, aby  boli odberatelia (t. j. zákazníci) spokojní s dodaným tovarom. Po  objektívnom posúdení sú príčiny neujatia (alebo vyschnutia) stromčeka  nespôsobené dodávateľom, ale zhodou rôznych vonkajších okolností, ktoré  dodávateľ nemohol nijako ovplyvniť.
Kupujúci  (záhradkár) si musí uvedomiť, že stromčeky najčastejšie vysýchajú  jednak po zlom a nedostatočnom ošetrení pred výsadbou (napr. ak bol  použitý zlý, nesprávny a nedostatočný rez pri ošetrení koreňovej  sústavy) a jednak po zlom a nedostatočnom ošetrení po výsadbe (napr. ak  vôbec nebol použitý potrebný povýsadbový rez alebo ak síce bol použitý,  ale nesprávny rez - kedy sa výhony mali skrátiť a rezné rany zatrieť  voskom alebo latexom - viď podrobnejšie poznámky na našej www stránke: http://www.zahradnictvocaklov.sk/ovo/vysadba.html;  alebo to môžu spôsobiť aj ďalšie vonkajšie príčiny - napr. neskoré  jarné mrazy, mechanické poškodenie (napr. spôsobené ohryzom), presadzovací šok a pod.
Po výsadbe  stromčekov, keď už stromčeky riadne vypučali a začali vegetovať - už sám  kupujúci (záhradkár) preberá plnú zodpovednosť za ich ďalší stav a  vývoj.
Ak potom nastane dlhšie sucho a pestovateľ  (záhradkár) zanedbá zavlažovanie - je jasné, že iba pestovateľ (záhradkár) nesie zodpovednosť za ich vyschnutie. Nemožno reklamovať stromčeky, ktoré celé týždne riadne vegetovali a až po značnej dobe vyschli v dôsledku slabého alebo nedostatočného ošetrovania!
Samotný  proces zakoreňovania prebieha niekedy dlhšiu dobu a tá je rozdielna podľa druhu ovocných stromčekov. Ak prešiel napr. mesiac od výsadby a  stromček naďalej nepúči (stagnuje, ale ani nevyzerá, žeby bol suchý), aj  vtedy ešte môžeme urobiť to, že stromček znova vyberieme z pôdy a  skrátime im korene (až do ich zdravšej - sviežejšej časti) a potom ich  znova zasadíme. Po opätovnej výsadbe im ešte viac skrátime výhony v  korunke a niekoľko nasledujúcich dní ich intenzívne zavlažujeme. Ak stromčeky signalizujú známky väčšieho zaschnutia - môžeme im pred opätovnou výsadbou na niekoľko hodín (24-48 hod.) namočiť korene do vody. Vo väčšine prípadov - tento spôsob naozaj pomáha.


Návrat na obsah