Obchodné podmienky - Ovocná škôlka - STAPE VAJDA s.r.o.

Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Obchodné podmienky

Tovar z našej www stránky si môžete objednať prostredníctvom:
1.)  internetového obchodu (odporúčaný spôsob)
2.)  mailom (stape.vajda@gmail.com) alebo listom na adresu: STAPE VAJDA s.r.o., 094 35 Čaklov 380, okr. Vranov nad Topľou
3.)  telefonicky: 0905 451 700
4.)  rezervovaním tovaru - a následne jeho osobným odberom (o niekoľko dní neskôr)

Pri objednávaní tovaru prostredníctvom mailu alebo listom - v objednávke vždy uveďte:
  • meno objednávateľa - alebo názov firmy (+ IČO / DIČ)
  • poštovú adresu (vrátane PSČ)
  • telefonický kontakt (mobil alebo pevnú linku)
  • objednávané druhy ovocných stromčekov + odrody (+ podpník) + kusy

Využite ten spôsob objednávania, ktorý zvládnete a ktorý Vám najviac vyhovuje. No pre tých, ktorým to nerobí žiadny problém - odporúčame objednať si tovar prostredníctvom internetového obchodu. Internetový obchod (tzv.  e-shop) Vás odbremení od zdĺhavého vypisovania potrebných detailov, uľahčí Vám prácu s objednávaním a naviac, kópia objednávky vám bude hneď odoslaná aj na Váš e-mail.

Milí zákazníci!
V prípade, že chcete doobjednať niektorý ďalší tovar - postupujte v objednávaní ako s novou objednávkou, len potom pred odoslaním v objednávke do poznámky uveďte číslo predchádzajúcej objednávky a my potom takto k sebe patriace objednávky budeme vybavovať ako jednu objednávku.

Samotné prevzatie ovocných výpestkov je možné:
-  osobne na predajnom mieste v Čaklove, pričom tovar si môžete vopred rezervovať (za poplatok); zákazník bude vopred vyzvaný telefonicky alebo formou SMS.
-  prevzatím od doručovateľskej firmy, pričom ovocné stromčeky zasielame Slovenskou poštou - EXPRES KURIER - s možnosťou doručenia do 24 hodín po celej SR, a to s možnosťou voľby:
a) na adresu (bydliska) - zákazník nemusí ísť na poštu, kuriér dovezie zásielku domov (na uvedenú adresu);
b) na poštu adresáta, pričom si zákazník vyzdvihne zásielku na pošte. SMS zákazníkovi o čase doručenia posiela doručovateľ (Slovenská pošta).


BALNÉ:
Okrem ceny za tovar účtujeme aj poštovné a balné. Balné je vždy v sume 1,50 € za zásielku. V prípade objednania väčšieho množstva prostokorenných sadeníc v jednej objednávke, ktoré sa nezmestí do jedného balíka, balné budeme účtovať iba jedenkrát (aj keď balíkov k odoslaniu bude viac).
Na vysvetlenie: Do jedného balíka sa zmestí v priemere 10 -12 stromčekov (závisí to od druhu, od veľkosti stromčekov, od podpníka...). Napr., ak objednávka má 60 stromčekov, bude odoslaných napr. 5 balíkov - v každom po 12 stromčekov a balné budeme účtovať iba jedenkrát (t.j. 1,50 €).

Postup pri balení: Ovocné stromčeky sa tesne pred zabalením vyberajú z vlhkého substrátu a upravia sa tak, aby sa minimalizoval ich objem. Spodná časť stromčekov (koreňová časť) sa najprv zabalí do fólie a následne do vreca. Podobne aj vrchná časť stromčekov je zabalená fóliou, takže je vylúčené, aby dochádzalo k vyschnutiu stromčekov počas prepravy alebo k ich poškodeniu (doručenie trvá iba 24 hodín).

SPÔSOB PLATBY (úhrady):

a) platba v hotovosti - pri osobnom odbere v ovocnej škôlke; zákazník uhradí sumu iba za tovar.

b) platba v hotovosti - po doručení Slov. poštou (EXPRES KURIÉR NA ADRESU) - až na miesto adresáta (domov). Zákazník uhradí jednu sumu, v ktorej je zaúčtované:
  cena za tovar + poštovné (8,10 €) + balné (1,50 € za celú zásielku, aj keď bude balíkov viac). Suma za doručenie a balné (resp. za poštovné + balné) pri tomto spôsobe je 9,60 €.

c) platba v hotovosti - po doručení Slov. poštou (EXPRES KURIÉR NA POŠTU) - iba na príslušnú poštu adresáta. Zákazník uhradí jednu sumu, v ktorej je zaúčtované:
 cena za tovar + poštovné (6,50 €) + balné (1,50 € za celú zásielku, aj keď bude balíkov viac). Suma za doručenie a balné (resp. za poštovné + balné) pri tomto spôsobe je 8,00 €.


UPOZORNENIE  K  JESENNÉMU  A  JARNÉMU  TERMÍNU  DODANIA  TOVARU (stromčekov):
_________________________________________________________________________________________
Zásielky (resp. balíky) sa v jeseni začínajú posielať zákazníkom až po vyoraní stromčekov zo škôlky (čo spravidla býva niekedy v polovici októbra), a to postupne podľa došlých objednávok.
Čiže, ak si niekto objedná ovocné stromčeky prostredníctvom e-shopu napr. už v septembri, neznamená, že mu bude odoslaná zásielka hneď na druhý deň. Takže, aj ten, kto si objednal stromčeky napr. už začiatkom septembra, zásielka mu bude odoslaná po vyoraní stromčekov zo škôlky a až vtedy, až príde jeho objednávka na rad k vybaveniu.
Všetky objednávky  sa vybavujú a odosielajú postupne, t. j. až po vybratí ovocných stromčekov a krov zo škôlky a až po ich naskladnení na sklad a do predajne (preto sa v jeseni zásielky odosielajú spravidla až po 15. októbri). Takže od objednania až po odoslanie stromčekov môže ubehnúť aj niekoľko týždňov.  Je potrebné si uvedomiť, že ide o živý rastlinný materiál, ktorý má svoje fenologické zákonitosti - a svoj čas pre vyzretie dreva - čo my nedokážeme  ovplyvniť!!!  Ak sa majú stromčeky ujať v pôde, musí byť ich drevo dobre  vyzreté - a to býva až po opade listov!!!
___________________________________________________________________________________________________________________________________

Zásielky (balíky) sa aj v jari začínajú posielať zákazníkom až po vybratí stromčekov zo škôlky  a  až po ich naskladnení na sklad a do predajne.
___________________________________________________________________________________________________________________________________

RÝCHLOSŤ DORUČENIA  tovaru od prevzatia zásielky od nás po jej doručenie zákazníkovi je 24 hodín. Je to prísľub prepravcu (Slovenskej pošty) a platí v rámci celej SR.



INTERNETOVÝ OBCHOD - OBCHODNÉ PODMIENKY


1. Tieto obchodné podmienky platia pre internetový obchod: www.zahradnictvocaklov.sk. Prevádzkovateľom internetového obchodu je spoločnosť STAPE VAJDA s.r.o., Čaklov 380. 094 35 okr. Vranov nad Topľou.  Identifikačné údaje spoločnosti sú:  IČO: 46 497 889,  DIČ:  SK 2023417979, Banka: SLSP Vranov nad Topľou. Obchodná spoločnosť je registrovaná a zapísaná na Okresnom súde v Prešove, vložka číslo: 25441/P  od  24.01.2012.

2. Objednávka odoslaná z uvedeného internetového obchodu je záväzná a odoslaním objednávky zákazník zároveň potvrdzuje, že súhlasí s uvedenými obchodnými podmienkami.

3. Vygenerovaná objednávka z nášho internetového obchodu (ak už má pridelené svoje číslo, je automaticky u nás zaevidovaná) a je doručená do našej i do zákazníkovej e-mailovej schránky.

4. Dodacia lehota  platí iba počas sezónneho predaja ovocných stromčekov a platí až do  vypredania zásob. Začiatok i koniec predajnej sezóny je s predstihom vyznačený na webovej stránke.
Zásielky sú doručované iba počas pracovných dní. Pri posielaní zásielky Slovenskou poštou sú zásielky odosielané 1. triedou, pričom balík bude doručený na celom Slovensku do 24 hodín (čas 24 hod. platí od odovzdania zásielky kuriérovi).

Zásielka bude doručená:
a) na miesto adresáta, (teda nie je potrebné ísť pre balík na poštu);
b) iba na poštu adresáta (je to lacnejší spôsob doručenia).
V posledný pracovný deň pred víkendom zásielky už neodosielame, aby sa doba prepravy zbytočne nepredlžovala..

UPOZORŇUJEME ZÁKAZNÍKOV, že zásielky (balíky) sa neposielajú zákaznikovi ihneď po objednaní tovaru !!!  

5. Tovar (ovocné stromčeky) si zákazník prevezme osobne po ich doručení kuriérom na mieste adresáta alebo na pošte, pričom zákazník vopred obdrží od prepravcu SMS (alebo telefonický hovor).

6. Ovocné stromčeky sa tesne pred zabalením vyberajú z vlhkého substrátu a upravia sa tak, aby sa minimalizoval ich objem. Spodná časť stromčekov (koreňová časť) sa najprv zabalí do fólie a následne do vreca. Podobne aj vrchná časť stromčekov je zabalená fóliou, takže je vylúčené, aby dochádzalo k vyschnutiu stromčekov počas prepravy alebo k ich poškodeniu.

7. Tovar je možné si u nás aj rezervovať za aktuálne stanovený poplatok (3 €).

8. Zákazník vykonáva iba jedenkrát platbu v hotovosti, a to pri preberaní tovaru - buďto kuriérovi alebo platbu v hotovosti na pošte. V tejto platbe je okrem ceny za tovar už aj suma za doručenie i balné.
Balné účtujeme iba jedenkrát za celú zásielku a je vo výške 1,50 €, aj keď bude balíkov viac.
Čiže za balné a doručenie kuriérom na miesto adresáta (domov) účtujeme sumu 9,60 EUR, za balné a doručenie zásielky iba na poštu účtujeme zákazníkovi sumu 8,00 EUR.

9. Reklamácie sa riešia individuálne a po vzájomnej dohode.


REKLAMÁCIA STROMČEKOV

Kupujúci má právo na reklamáciu, keď tovar nespĺňa deklarované parametre. Reklamácia musí mať vždy písomnú formu a možno ju podať osobne, poslať listom alebo emailom.

Na objasnenie:  
Kupujúci (záhradkár,  resp. zákazník) pri osobnom odbere ovocných výpestkov si sám prezerá  jednotlivé výpestky a v prípade, že sa mu nezdá požadovaná kvalita, má  právo hneď na mieste reklamovať stromček - resp. ho vymeniť. V ostatnom  čase (po niekoľkých dňoch) už za ich ďaľší rast a ošetrovanie preberá  zodpovednosť sám kúpujúci (záhradkár).
Pred odoslaním  každej zásielky vykonávajú priamu kontrolu stromčekov skúsení pracovníci  dodávateľa, ktorí vyberajú stromčeky zo škôlky alebo zo základky a  ktorí ich aj balia do balíkov pre expedíciu. V každom prípade - sú to  skúsení pracovníci, ktorým by nemala ujsť pozornosť natoľko, aby  prehliadli zaschnutý alebo takmet zaschnutý stromček. Expedujú sa iba  také stromčeky, ktoré majú plný predpoklad na ujatie. Samozrejme, že to  platí len pri ich správnom ošetrení pred výsadbou a po výsadbe (viď  nižšie).
Kupujúci pri prevzatí stromčekov  je povinný skontrolovať ich stav, či nie sú stromčeky zaschnuté alebo  inak poškodené. Ak zákazník obdržal stromček, ktorý má znateľné znaky  zaschlosti - je dobré hneď v tej chvíli odfotografovať poškodené  stromčeky - odfotografovať ich aj v porovnaní s ostatnými - zdravými  (nepoškodenými) stromčekmi - aby už z fotografie bolo jednoznačne vidno,  že stromček je skutočne poškodený. Takto urobené digitálne fotografie v  čo najkvalitnejšom zobrazení je treba zaslať mailom na adresu  dodávateľskej škôlky a zároveň kontaktovať dodávateľa (telefonicky alebo  mailom) a čo najskôr prekonzultovať túto skutočnosť s vedúcim škôlky.  Ak fotografie dostatočne nepreukazujú poškodenie, reklamovaný ovocný stromček alebo ker je treba zaslať alebo osobne doručiť na adresu – STAPE VAJDA s.r.o., Čaklov 380. 094 35 okr. Vranov nad Topľou. K tovaru je treba priložiť všetky listiny, ktoré kupujúci s tovarom obdržal (napr. dodací list, faktúru, bloček a pod.).

Po posúdení poškodeného stromčeka dodávateľom (vedúcim škôlky) a uznaní reklamácie - pripadajú v úvahu dve možnosti:

1. možnosť:  dodávateľ ihneď pošle kupujúcemu náhradný stromček (ak fotografie preukazateľne dokumentujú dôvod na reklamáciu) alebo ho fyzicky odovzdá kupujúcemu zákazníkovi na predajnom mieste v ovocnej škôlke v Čaklove;
2. možnosť:   kupujúci (záhradkár) sa pokúsi stromček podľa pokynov dodávateľa  správne ošetriť, potom ho vysadí a bude sa oň dohodnutý čas starať;  potom - v prípade, že stromček sa neprijme alebo vyschne, kupujúci  (záhradkár) sa znova skontaktuje s dodávateľom a po uznaní reklamácie  dostane plnú náhradu; je však potrebné, aby kupujúci (záhradkár) aj  počas tejto doby o tom priebežne robil fotozábery a potom aby tieto  fotozábery poslal dodávateľovi (fotozábery - ako vyzerali stromčeky hneď  po výsadbe, ako vyzerali stromčeky neskôr, prípadne aj ďalšie  fotozábery - napr. v porovnaní s ostatnými stromčekmi a pod.);

Dodávateľ (predávajúca firma) nepreberá zodpovednosť  za škody vyplývajúce z neodborného používania alebo nesprávneho  ošetrenia produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími vplyvmi  (prírodnou alebo živelnou pohromou) alebo chybnou manipuláciou či iným  mechanickým poškodením.

Kupujúci (záhradkár) by si mal uvedomiť,  že aj dodávateľovi ide o dobré meno, a že má takisto záujem na tom, aby  boli odberatelia (t. j. zákazníci) spokojní s dodaným tovarom. Po  objektívnom posúdení sú príčiny neujatia (alebo vyschnutia) stromčeka  nespôsobené dodávateľom, ale zhodou rôznych vonkajších okolností, ktoré  dodávateľ nemohol nijako ovplyvniť.
Kupujúci  (záhradkár) si musí uvedomiť, že stromčeky najčastejšie vysýchajú  jednak po zlom a nedostatočnom ošetrení pred výsadbou (napr. ak bol  použitý zlý, nesprávny a nedostatočný rez pri ošetrení koreňovej  sústavy) a jednak po zlom a nedostatočnom ošetrení po výsadbe (napr. ak  vôbec nebol použitý potrebný povýsadbový rez alebo ak síce bol použitý,  ale nesprávny rez - kedy sa výhony mali skrátiť a rezné rany zatrieť  voskom alebo latexom - viď podrobnejšie poznámky na našej www stránke: http://www.zahradnictvocaklov.sk/ovo/vysadba.html;  alebo to môžu spôsobiť aj ďalšie vonkajšie príčiny - napr. neskoré  jarné mrazy, mechanické poškodenie (napr. spôsobené ohryzom),  presadzovací šok a pod.
Po výsadbe  stromčekov, keď už stromčeky riadne vypučali a začali vegetovať - už sám  kupujúci (záhradkár) preberá plnú zodpovednosť za ich ďalší stav a  vývoj.
Ak potom nastane dlhšie sucho a pestovateľ  (záhradkár) zanedbá zavlažovanie - je jasné, že iba pestovateľ  (záhradkár) nesie zodpovednosť za ich vyschnutie. Nemožno reklamovať  stromčeky, ktoré celé týždne riadne vegetovali a až po značnej dobe  vyschli v dôsledku slabého alebo nedostatočného ošetrovania!
Samotný  proces zakoreňovania prebieha niekedy dlhšiu dobu a tá je rozdielna  podľa druhu ovocných stromčekov. Ak prešiel napr. mesiac od výsadby a  stromček naďalej nepúči (stagnuje, ale ani nevyzerá, žeby bol suchý), aj  vtedy ešte môžeme urobiť to, že stromček znova vyberieme z pôdy a  skrátime im korene (až do ich zdravšej - sviežejšej časti) a potom ich  znova zasadíme. Po opätovnej výsadbe im ešte viac skrátime výhony v  korunke a niekoľko nasledujúcich dní ich intenzívne zavlažujeme. Ak  stromčeky signalizujú známky väčšieho zaschnutia - môžeme im pred  opätovnou výsadbou na niekoľko hodín (24-48 hod.) namočiť korene do  vody. Vo väčšine prípadov - tento spôsob naozaj pomáha.

Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky